티스토리 뷰

영어회화패턴 : I'm interested in ~에 관심이 있다.







안녕하세요 여러분!

이번에는 영어회화패턴이죠.

많이 보셨을 법한


I'm interested in~

~에 관심이 있다.


를 학습해볼게요.








I'm interested in the real story. 

나는 실화에 관심이 있다. 



I'm interested in you. 

너한테 관심있어



I'm interested in buying a new car.

새 차를 구입하는데 관심이 있어요.










I’m interested in going to Europe.

유럽에 가보고 싶다.



It's the only swim I'm interested in.

저는 수영에만 관심이 있어요.



 I'm interested in acting.

나는 연기에 관심이 있다.











I'm interested in how you are.

당신이 어떤지 궁금하다.



I'm interested in a business there.

그 일에 관심이 있어요.



I'm interested in your little business arrangement. 

당신이 하는 사업에 관심이 있어요.





실생활에서도 많이 사용하는

영어회화패턴이라 알아두시면

정말 도움이 되실거에요 ~! 





새롭게 영어공부를 시작하고 싶다면?
▼ 아래를 클릭! ▼

Recent Comments