티스토리 뷰

병원에서 사용할 수 있는 영어회화표현 [기초영어회화]



안녕하세요 ! 

오늘은 병원에서 사용할 수 있는 영어회화표현을

공부해보도록 할게요 ~ 




Please fill out the medical questionnaire.

문진표에 필요한 것을 기입 해주세요.



Registration for the first visit is at Counter No.1 .

초진 접수는 1번 창구로 가세요.



Do you have health insurance?

건강 보험증은 있으세요? 



What is the consultation fee?

진찰료는 얼마인가요?



I received a prescription and got medicine at the pharmacy .

처방전을 받아 약국에서 약을 받았어요.



He has a chronic disease.

그는 만성질환을 가지고 있어요.



I am a minor case of diabetes.

저는 가벼운 당뇨병이 있어요.



She 's six months pregnant.

그녀는 임신 6개월이에요.



I felt a severe pain on the shoulder.

어깨에 심한 통증을 느꼈어요.



My finger was throbbing with pain.

손가락이 아프고 욱신 거려요.



I have a slight fever.

미열이 있어요. 



I have a touch of diarrhea.

저는 설사를 해요.



I suffer from constipation

저는 변비가 있어요.



I experience nausea when I go on too many rides .

놀이기구를 너무 많이 타서 멀미가 나요.







새롭게 영어공부를 시작하고 싶다면?
▼ 아래를 클릭! ▼



Recent Comments